28 Temmuz 2014 Pazartesi

BlockLauncher Pro TR ßyM3rt 1.7.5 - GÜNCELLENDI !

Merhaba arkadaşlar ,

Bugün sizlere BlockLauncher Pro uygulamasının 1.7.5 versiyonunun türkçe yamasını sunuyorum .

Eklenenler :

* Güvenli modda artık oyun türkçe olacak!

* Buglar giderildi ( klasik ) !

Uygulamadaki bir bugu sizlerle paylaşmak istiyorum ;

* Launcher ayarlarına girdikten sonra oyuna dönmeye çalıştığımda uygulama donuyordu . Fakat bu sorun çevremde sadece bende oldu ve kendimce bir çözüm geliştirdim .

* Eğer geri tuşuna bastıktan sonra uygulamanın donması sırasında aygıta HIÇBIR hareket göndermezseniz ( mesela ekrana dokunma vs. ) 5-10 saniye sonra donma geçiyor ve oyuna dönebiliyorsunuz :)

Link : BlockLauncher Pro 1.7.5 TR ßyM3rt

27 Temmuz 2014 Pazar

Minecraft Türk Sunucuları



İşte sizlere Minecraft Türk sunucularını bir arada bulabileceğiniz bir web sitesi, bu siteyi sık girdiğiniz sitelere eklemenizi tavsiye ederiz. Site içerisinde tüm serverler kendi arasında ayrılmış durumda, aldıkları oya ve online olup olmadıklarına bakarak istediğiniz sunucuya giriş yapabilir veya sunucu hakkında yorum yapabilirsiniz.

26 Temmuz 2014 Cumartesi

Minecraft PE 0.9.5.1 Türkçe Yama - Direniyoruz :) !

Merhaba arkadaşlar ,

Bugün sizlere 0.9.5.1 versiyonunun türkçe yamasını sunuyorum !

Zaten önceki versiyonda sitede var :D

* Ayarlar menüsü %100 türkçeleştirildi !

* Eşyalar %99.9 türkçeleştirildi !

* Görünmeyen yerler türkçeleştirildi !

Ve daha az kasan bir oyun !!!

Link : MCPE 0.9.5.1 TR ßyM3rt ( LİNK YENİLENDİ )

Not : Programı alıntı yapan arkadaşlara sözüm :

OĞLUM BAK YAPMAYIN :D

Alıntı derken kastım şu : Sanki kendileri yapmış gibi millete veriyorlar . Abisi siz anca emek hırsızlığı yapın emi .

25 Temmuz 2014 Cuma

0.9.5.1 Full Apk Indir - Ah Johan !

Merhaba arkadaşlar ,

Bugün sizlere 0.9.5.1 versiyonunu sunuyorum !

Önce iyi haberlerden başlıyorum ;

* Millet internetimin kotası bugün yenilendi !

Yani artık sizlerle daha fazla ilgilenebileceğim :)

Şimdi en iyi habere gelelim ;

* Tabela ve chat bugu giderildi !

Geldik kötü habere ...

* Haritalar artık kasmadan yüklencekti ya artık az da olsa kasıyor . Yani yeni bug çıktı yine :(

Link : MCPE 0.9.5.1 ßyM3rt

24 Temmuz 2014 Perşembe

batihost.com - ayda sadece 20 TL ye arkadaşlarınızla minecraft oynayın!


Ayda sadece 20 TL ye arkadaşlarınızla birlikte oynayabileceğiniz bir minecraft server'ınız olabilir, üstelik hiç birşey bilmenize gerek yok, hazır yapılmış harita ve özel plugin paketiyle oyuna hemen başlayabilir, arkadaşlarrınıza vip satabilir, kendinize ait klan oluşturabilir, arena'da savaşabilir, ormanda örümcek avlayabilirsiniz.

üstelik mobil ödeme ile cep telefonunuzdan ödeme yapabilirsiniz.  Hazır verilen haritaya aşağıdan göz atabilirsiniz, sunucunuzu web panel'den, cep telefonunuzdan yönetebilirsiniz.

https://batihost.com/minecraft.php adresinden server paketlerini inceleyin ve sağ alttaki canlı destek ekibinden gerekli bilgileri alın!

Harita 1:




Harita 2:





0.9.5 Full Apk Indir - Johanın Beynine Oksijen Gitmiyor !

Merhaba arkadaşlar ,

Bugün sizlere acı dolu bir şekilde 0.9.5 versiyonunu sunuyorum :(

Noldu lan ?

* Bu güncelleme sayesinde chat kullanılamıyor :(

* Oyuna eklenen TEK ŞEY haritaların artık kasmadan açılması .

* Ve bundan sonra 0.9.6 KESIN çıkacak !

Acı tarafı şu ;

Türkçe yama çöp oldu . Hemde yayınladığım gün !

Neyse ... Sizi bol hatalı 0.9.5 ile başbaşa bırakıyorum .

Link : MCPE 0.9.5 ßyM3rt

minecraft server listesi http://minecraftserverler.com


Tüm Minecraft oyuncularına güzel bir haberimiz var, size yepyeni bir server listesi sitesinden bahsetmek istiyorum, http://minecraftserverler.com adresindeki bu sitede en güncel server'leri görebilir ve direk oyuna girebilirsiniz.

buraya tıklayarak  siteye gidebilirsiniz.


23 Temmuz 2014 Çarşamba

Minecraft PE 0.9.4 Türkçe Yama - Gene Türkiye'de Bir Ilk !

Merhaba arkadaşlar ,

Bugün sizlere 0.9.4 versiyonunun türkçe yamasını sunuyorum !

Geçen sürümü de zaten ilk biz yapmıştık :D - havanı yesinler -

* Ayarlar menüsü %100 - "Options" yazisi hariç - türkçeleştirildi !

* Eşyalar bu sefer %100 türkçeleştirildi !

* Birkaç küçük yerde kritik türkçeleştirmeler yapıldı !

* Oyun bugları sabit kaldı :)

Link : MCPE 0.9.4 TR ßyM3rt

19 Temmuz 2014 Cumartesi

BlockLauncher Pro 1.7.3 TR ßyM3rt - 0.9.4 Ile Uyumlu !

Merhaba arkadaşlar ,

Bugün sizlere BlockLauncher Pro uygulamasının 1.7.3 versiyonunun türkçesini sunuyorum .

* Buglar giderildi ( çok az )

Sadete gelelim ;

Bazı arkadaşlar diyor ki : "Sen türkçeleştirince uygulama kasmaya başlıyor" .

Sevgili aklı kıt arkadaşlarım ( onlara diyorum )

1. Uygulama türkçeleşince sadece textler değişir .

2. Daha uygulama kastıracak kadar pro değilim :D

Link : BlockLauncher Pro 1.7.3 TR ßyM3rt

18 Temmuz 2014 Cuma

0.9.4 Full Apk Indir- Amaç ?

Merhaba arkadaşlar ,

Bugün sizlere 0.9.4 versiyonunu sunuyorum .

* Buglar giderildi !

Link : MCPE 0.9.4 ßyM3rt

16 Temmuz 2014 Çarşamba

0.9.3 Full Apk Indir - Önemli !

Merhaba arkadaşlar ,

Bugün sizlere 0.9.3 versiyonunu sunuyorum .

* Difficulty bugu giderildi !

* Multiplayer buglari azda olsa düzeltildi !

Bunu yazmak istiyom :( ;

1. Arkadaşlar türkçeleştirme işi iyice sarpa sardı . Eğer hergün güncelleme gelecek ise Johan bunu söylesin !

2. Oyun güncellendikçe yeni güncelleme ihtiyacı doğuyor , çünkü her güncellemede bug çıkıyor !

3. Link : MCPE 0.9.3 Full ßyM3rt

Kayıp Mert 8.0 Çıktı !

Merhaba arkadaşlar ,

Bugün sizlere Kayıp Mert adlı beceri oyunumuzun 8.0 sürümünü sunuyorum .

Peki üstteki Kayıp Mert sdlı sayfaya koyacan mı ?

Hayır , çünkü telefondayım ve telefonda sayfaları yönetemiyorum :(

* Kral Kurt eklendi !

* Kral Sümük eklendi !

ve daha fazlası ...

Link : Kayıp Mert 8.0 ßyM3rt

15 Temmuz 2014 Salı

PocketInvEditor Pro 1.12.2 TR ßyM3rt - 0.9.x ile uyumlu !

Merhaba arkadaşlar ,

Bugün sizlere 0.9.x sürümlerinin hepsine uyan ilk PocketInvEditor Pro türkçe yamasını sunuyorum .

* Uygulama şu an beta olduğundan dolayı çoğu özellik kullanılamıyor :(

* Bu yüzden türkçeleştirmenin üzerine fazla düşmedim . Maksat kolaylık olsun :)

* Sizede buradan sormak istiyorum ;

Soru : PocketInvEditor Pro uygulamasının beta versiyonlarını da siteye koyayım mı ?

A) Koy MeRt abi biz seni öldürmek istiyoruz :D

B) Bence full versiyonu bekle biz sabrederiz .

Sorunun cevabını yoruma yazmayı unutmayın :)

Link : PocketInvEditor Pro 1.12.2 TR ßyM3rt ( LİNK YENİLENDİ )

0.9.2 Full Apk Indir - Bugsuz bir oyun !

Merhaba arkadaşlar ,

Bugün sizlere 0.9.2 versiyonunu sunuyorum .

* Çimen bugu giderildi !

* Harita boyutu hesaplaması geliştirildi !

Peki türkçeleştirme çalışmalarına nolcak ?

Sil baştan yapacağız :(

Önemli haber :

Arkadaşlar benim internetimin kotası doldu ( kardeşim saolsun )

YANI BU AYIN SONUNA KADAR HERSEYI TELEFONDAN YAZACAM :(

Yani site ile fazla uğraşamıyacam .

Link : Mcpe 0.9.2 ßyM3rt

14 Temmuz 2014 Pazartesi

BlockLauncher Pro 1.7 TR ßyM3rt - 0.9.x İle Uyumlu !

Merhaba arkadaşlar ,

İşte karşınızda 0.9.x ile uyumlu olan ve türkçe olan ilk BlockLauncher Pro !

Uygulama tamamen türkçe değildir :D

Yani görünen her yer türkçe :)

Neyse fazla uzatmayayım :)

Link : BlockLauncher Pro TR ßyM3rt

Not : Arkadaşlar uygulamada bir hata var . Launcher ayarlarına girdiğinizde geri dönmeye çalıştığınızda donma oluyor ama ayarlar kaydediliyor .

12 Temmuz 2014 Cumartesi

0.9.1 Full Apk İndir - Bu 0.9 ailesinin son üyesi !

Evet arkadaşlar ,


Bugün sizlere 0.9.1 versiyonyunu sunuyorum !


* Bugların neredeyse hepsi giderildi !


Peki the end falan noldu ?


Onlar artık 1.0.0 versiyonuna kaldı .


Size bir iyi haber daha vereyim bari : 0.9.1 Türkçe Yama Çalışmaları Başladı ! 


Hatta size daha da güzel bir haber vereyim : İtemlerin %90'ı bitti !


Buda demek oluyor ki 0.8.1'deki gibi 3 ay falan beklemeyeceksiniz ! Yaklaşık kalan zaman 3 hafta falan :)


Link : 0.9.1 Apk ßyM3rt


Not : Artık upload sitemizi değiştirdik . Zaten farketmişsinizdir .


Mediafire yerine artık Dosya.tc kullanıyoruz .

11 Temmuz 2014 Cuma

Minecraft Pocket Edition Türkiye Forum Açıldı !

Evet arkadaşlar ,

İşte türkiyedeki ilk mcpe forumu !

NOT : Aşağıdaki linkte gerekli ayrıntılar yazılıdır :

Link : Forumumuz Hakkında Bilgi

10 Temmuz 2014 Perşembe

Minecraft Crack İndir Son Sürüm

Minecraft severler, herkese merhabalarr!
1.7.10 olarak çıkan son sürümü sitemizden indirebilirsiniz. Güncel olarak minecraft indirmek için sitemize devam edin. Ve crack dosyasını sitemizden indirebilirsiniz.Minecraft tam sürüm crack indirmek için aşağıdaki butona tıklayın.

Minecraft Crack ; İndirmek İçin Tıkla !

0.9.0 Full Apk İndir - Bu ne la :d

Evet arkadaşlar ,

Sonunda beklediğimiz an geldi .

Fakat bir sorun var ;

* Sadece build yazısı gitti ve birkaç bug giderildi yani anlayacağınız ender dragon falan 0.9.1e veya 1.0.0a kaldı !

Alın size link güle güle kullanın :

Link : MCPE 0.9.0 Full ßyM3rt

9 Temmuz 2014 Çarşamba

Minecraft 1.7.10 İndir Full Sürüm



Türkiye'nin en güvenilir Minecraft sitesinden size güzel haberlerimiz var. Minecraft yeni sürümü ile karşımıza çıkıyor. Minecraft 1.7.10 ile karşı karşıyayız. Bugün bütün detayları ile birlikte full sürümü hakkında bilgileri konumuzda bulabilirsiniz.

İlk olarak yeni sürümde neler değişmiş onları incelememiz gerekiyor.

Minecraft 1.7.10 Yenilikler
  • Oyuncu aktivite ekranı eklendi.
  • Realms UI geliştirmeleri yapıldı.
  • Sunucu ayarları daha ayrıntılı ve kolay bir hale getirildi.
  • Bazı basit hatalar düzeltildi.
Minecraft 1.7.10 İndir
Bu başlıkta ise kurulum linkimize tıklayarak hiç bir abuk subuk siteye yönlenmeden direk bilgisayarınıza yükleme yapabileceksiniz. Buradan indirdiğimiz Minecraft sürümleri 10 farklı virüs programından başarı ile geçmiştir. Bu nedenle Minecraft 'ı ücretsiz indirmenin daha güvenli ve hızlı bir yolu yoktur.
Not: Bazı arkadaşlar yavaş indirdiğini iddia ediyor. Bunun internet hızınızla alakası var. Kendi sunucumuzdan indirdiğiniz için 1 gbit hıza kadar indirebilirsiniz. Evinizdeki internetin hızını da Minecraft indirirken görmüş olacaksınız.

Dosya Boyutu : 274 MB. 
İnterneti kotalı olan arkadaşlarımız için dosya boyutunu da belirtmek istedik. Minecraft 1.7.10 beklenenden çok daha önce geldi. Oyuncuların belli şikayetleri üzerine oyun büyük bir titizlikle geliştirildi. Minecraft için genel olarak her sürümde daha gerçekçi bir hal aldığı konusunda bütün eleştirmenler aynı görüşteler. Her seferinde Minecraft oynamak çok daha güzel bir hal alıyor. 

Şayet daha önce kullandığınız Minecraft 'ı sitemizden indirdiyseniz Minecraft 1.7.10 'u da oynayabilirsiniz. Bununla ilgili kurulum anlatımı aşağıda yer almaktadır. 

Lütfen Okuyun!
Minecraft 'ı indirebilmek için belki bizim sitemizden önce bir çok siteyi denediniz. Üstünüzden para kazanmak için indirme sitelerini yönlendirerek sizi hem zaman kaybı hem de virüs sıkıntısına sokuyorlar. Biz ise sizleri hiç uğraştırmadan kendi sunucumuz üzerinden en hızlı şekilde indirmenizi sağlıyoruz. Bu sebeple 30 saniye ayırarak bir teşekkür etmeyi unutmayın. Yukarıda yıldız işaretine tıklayarak bizi sık kullanılanlara ekleyin. Her yeni sürümde en güvenilir adrestesiniz.

Minecraft 1.7.10 Kurulumu





İlk olarak indirdiğiniz rar dosyasını açın




Dosyanın içinde olan Minecraft 1.7.10.exe 'ye çift tıklayarak kurulumu başlatın.




Next diyerek devam edin.





Next diyerek devam edin veya istediğiniz herhangi bir klasör varsa browse seçeneğinden istediğiniz yere kaydedin. Önerimiz ise olduğu gibi kaydetmenizdir.




Burada masaüstüne kısayol oluşturmak için soruyor. Eğer masaüstünde kısayol olmasını istemiyorsanız kutucuğu seçeyin. Önerimiz ise masaüstünde kısayol olması için resimde görüldüğü halde devam yani next tuşuna basmanızdır.



Burada install dedikten sonra kurulum başlayacaktır.




Launch seçeneği seçili olarak Finish dediğinizde oyun açılacaktır. Minecraft yazısı bir süre bekletebilir. Bilgisayarınz ile alakalı bir durum. Bir kaç kere uptader çalışacak ve yükleme yapacak. Sonrasında aşağıda ekran açılacak.






Usarname yazan yere nickinizi girin ve play tuşuna basın.





İşte bu kısıma dikkat etmelisiniz. Mausenin olduğu bölümde oynamak istediğiniz sürümü seçip Play tuşuna basacaksınız. 1.7.10 sürümünü seçip play dediğinizde artık oyun oynamaya hazır olacaktır.




Görüldüğü gibi Minecraft 1.7.10 olarak oynama hazır halde. Eğer sizin sürümünüz ingilizce olursa Settings 'ten Languages bölümünden Türkçe'yi seçin. Hepsi bu kadar. Ücretsiz hızlı FULL Minecraft sahibisiniz. Bir teşekkürü hak ettiğimizi düşünüyorsanız saatlerce uğraşıp sizin için hazırladığımız kurulum ve setup için 10 sn nizi ayırıp lütfen bir teşekkür edin.


Bir önceki sürümü indirmek veya incelemek için tıklayın. >>> Minecraft 1.7.9 İndir <<<<

8 Temmuz 2014 Salı

Minecraft 1.7.10 OptiFine HD Standard İndir









OptiFine 1.7.10 HD A4 





08.07.2014 

Ayarları Bu şekilde yapınız Video ayarları :
Graphics: Fast 
Render Distance: Tavsiyem short ile normal arası ayarlar 
Smooth Lighting: OFF 
Performance: MAX FPS 
3D anaglypf: OFF 
View bobbing: OFF 
GUI Scale: Normal 
Advanced OpenGL: OFF 
Brigthness: Bright(Bu parlaklık Oyunun hızını etkilemez diye düşünüyorum..) 
Chunk Loading: Default 
Fog: Fast 
Fog Start: 0.8 

Details: 
Clouds:OFF 
Trees: Fast 
Water: Fast 
Sky: OFF(Bu büyük ölçüde değiştiriyor) 
SUN & MOON: OFF(Bu da önemli bir ayar) 
Depth Fog: OFF 
Cloud Height:OFF( Bulutlar zaten gereksiz.. kapatsak sorun olmaz) 
Grass: Fast 
Rain & Snow:OFF(Bu da yağmur ve kar bunu kapatmakta çok işe yarıyor) 
Start:OFF( gece çıkan yıldızlar işe yaramıyor kapatırsak oyun hızlanır) 
Show Capes:OFF(Bir ara MC'ciler toplanmıştı o toplantıya gelenlere pelerin dağıtmışlardı çok nadir görürsün singleplayer oynuyorsan kapatıp açman çok şeyi değiştirmez ama gereksizdir kapatsan birşey kaybetmezsin..) 

Quality: 
Burada Herleyi OFF yap Connected Textures: Fast sadece MipMap Type:Nearest 

Animations: 
en altta done'nin solnda All OFF var ona tıkla done de 

Performance: 
Smooth FPS:OFF 
Load Far:OFF 
Chunk Updates per Frame:1 
Smooth World:ON 
Preloaded Chunks:OFF 
Dynamic Updates:OFF 

Other Settings: 
Legometer:OFF 
Wather: OFF 
Fullscreen: ( Oyun modu on yaparsan tam ekran olur kısayol tuşu F11'dir) 
Server Textures:OFF(Her zaman OFF olarak kalsın) 
Debug Profiler:OFF 
Time zaman ayarı default kalsın 
Autosaver 3Min

6 Temmuz 2014 Pazar

0.9.0 Full Versiyon Çıkma Tarihi Kesinleşti !

Merhaba arkadaşlar ,

Bugün elimize bir haber daha ulaştı . Johan müjdeli haberi verdi ;


Türkçesi : Minecraft : Pocket Edition 0.9.0 10 Temmuzda Gelitor ! :)

Ve Johandan sonra Pocket Team mojangın resmi sitesinden haberi herkesle paylaştı :


Yani anlayacağınız 0.9.0 full 10 Temmuzda geliyor !

Habere gitmek için BURAYA tıklayın !


Herkese geçmiş olsun :D

5 Temmuz 2014 Cumartesi

Minecraft indir 1.7.10 son sürüm

Minecraft severler, herkese merhaba
1.7.10 olarak çıkan son sürümü sitemizden indirebilirsiniz. Güncel olarak minecraft sürümlerini sitemizden indirebilirsiniz.Minecraft full indirmek için aşağıdaki butona tıklayın.


Minecraft 1.7.10 ; İndirmek İçin Tıkla !

4 Temmuz 2014 Cuma

Minecraft 1.7.10

  Ve büyük bir aradan sizlerle tekrardan birlikteyiz! (:
  Minecraft yeni güncellemesiyle herkesi nelerin geldiğine dair merak ettirdi.
  Bakalım bu güncellemede neler var:

+ Realms adlı Minecraft modu için değişiklikler.
+ Hata düzeltmesi


2 Temmuz 2014 Çarşamba

1 Temmuz 2014 Salı

Minecraft Bomberman Map


Başlat arama bölümüne Roaming yazın ve \.minecraft\saves klasörüne indirdiginin rarın içindeki klasörü atın oyuna girin ve keyfini çıkarın.


Minecraft Komutları

Minecraft  Komutlar
Öncelikle komutlar belli özellikleri açmak, kapatmak veya değiştirmek amacı ile kullanılan kodlardır. Bu kodlar oyuncular, server veya command block tarafından işleme konulabilir ve duruma göre multiplayer’da veya singleplayer’da kullanılabilir. Singleplayer’da komutları kullanabilmek için öncelikle haritanızdaki “cheats” özelliğini açmanız gerekebilir.
“T” tuşu ile açabildiğiniz konsol vasıtasıyla girebileceğiniz komutların başına “/” işareti gelmesi zorunludur. “/” tuşuna bastıktan sonra “Tab” tuşu ile de otomatik olarak komutlar arasında geçiş yapabilir veya komutların tamamlanmasını sağlayabilirsiniz.
Not: Komutları server üzerinden giriyorsanız “/” işareti gerekli değildir ama kullanırsanız da aynı sonucu alırsınız.
1.5 itibariyle oyunda çalışan 4 farklı tip komut serisi vardır. Bunlar oyuncu komutları, operatör komutları, multiplayer komutları ve command-block komutlarıdır. İsterseniz bunları biraz daha ayrıntılı inceleyelim.



Oyuncu Komutları:
Bu komutlar singleplayer veya multiplayer’da herkesin kullanabileceği komutlardır.


/me
Oyuncunun yapmış olduğu bir eylemi chat ekranında gösterebilmesini sağlar. Örneğin konsola “/me gülmekten krize girdi” yazarsanız ekranda “[Oyuncu_adı] gülmekten krize girdi” şeklinde bir ibare belirir.

/help
kullanabileceğiniz komutlar için yardım komutudur. “/help” komutunu girdiğinizde size o an için kullanabileceğiniz komutların listesi sağlanır. “/help [sayfa numarası]” şeklinde girerseniz (Örneğin “/help 1” veya “/help 2” gibi) sayfalar arasında geçiş yapabilirsiniz. “/help [komut]” şeklinde girerseniz o komutun nasıl kullanılacağı hakkında size bilgi verir.

/tell
Server’da bir oyuncuya birşey söyleyecekseniz ve diğer oyuncuların bunu görmesini istemiyorsanız bu komutu kullanmanız gerekiyor. Kullanımı ise “/tell [oyuncu_adı] [gönderilecek mesaj] şeklinde.


Operatör Komutları:
Bu komutları kullanabilmek için serverinizde operatör yetkisine sahip olmanız gereklidir. Aksi takdirde bu komutları kullanamazsınız. Operatör olabilmek için serverinize “op [oyuncu_adı]” komutunu girerek kendizi operatör yapabilirsiniz. Ayrıca bu komutlar singleplayer oynarken “cheats” özelliğini açtıysanız aktif olarak çalışacaktır.

/clear
İstenen oyuncunun üzerindeki tüm veya belirli eşyaların silinmesini sağlar. “/clear [Oyuncu_adı]” şeklinde kullanılırsa o oyuncunun üzerindeki herşeyi siler. “/clear [Oyuncu_adı] [Eşya_numarası] şeklinde kullanılırsa belirtilen oyuncu üzerindeki belirtilen eşyayı siler. Örneğin “/clear BAHA 1” komutu BAHA isimli oyuncu üzerindeki tüm stone’ları siler.

/defaultgamemode
Server’a girecek oyuncuların varsayılan olarak hangi oyun modunda başlayacaklarını ayarlar. Kullanım şekli “/defaultgamemode [oyun_modu]” şeklindedir. [oyun_modu] olarak “survival” , “creative”, “adventure” yazabileceğiniz gibi kısaltma olarak “s”, “c”, “a” veya “1”, “2”, “3” şeklinde de yazabilirsiniz.

/difficulty
Tahmin edebileceğiniz üzere zorluk seviyesini ayarlar. Kullanımı “/difficulty [zorluk_seviyesi] şeklindedir. [zorluk_seviyesi] yerine 0-3 arası rakam yazılır. 0: Peaceful, 1: Easy, 2: Normal, 3: Hard şeklindedir.

/effect
Oyuncu üzerinde belirli bir süreliğine belirlenen etkiyi oluşturur. Kullanımı “/effect [oyuncu_adı] [etki] [süre] [yükseltme]” şeklindedir. Etki olarak yazılacak olan etkinin id numarasıdır veburadan etkilerin id numaralarına bakabilirsiniz. Süre ise varsayılan olarak 30 saniyedir ve istenirse 1 milyon saniyeye kadar çıkarılabilir. Yükseltmenin limiti ise etkinin çeşidine göre değişebilir. Örnek olarak “/effect BAHA 8 60 4” komutunu girildiği takdirde BAHA isimli kullanıcıya 60 saniyeliğine 4 dereceden zıplama bonusu sağlanır.

/enchant
Belirtilen oyuncunun elinde tuttuğu eşyaya büyülü özellikler eklemeye yarar.Kullanımı “/enchant [oyuncu_adı] [enchant] [enchant_leveli] şeklindedir. Enchant olarak id numarasını girmeniz gerekmektedir. (Tam liste için şuraya başvurabilirsiniz) Örnek olarak “/enchant BAHA 16 5” komutunu girdiğinizde BAHA isimli kullanıcının elinde kılıç varsa, o kılıç “Sharpness 5” özelliği kazanır. Bu özelliğin kullanılabilmesi için belirtilen oyuncunun elinde özellik verilecek nesnenin bulunması şarttır.

/gamemode
Oyun modunu değiştirmek için kullanılır. Kullanımı “/gamemode [oyun_modu] [oyuncu_adı]” şeklindedir. “/defaultgamemode” komutunda olduğu gibi oyun modu uzun olarak yazılabileceği gibi “s/c/a/” veya “0/1/2” şeklinde de yazılabilir. Oyuncu ismi belirtilmez ise komut, o komutu giren oyuncu için çalışır.

/gamerule
Oyun içindeki bazı özellikleri değiştirmeyi sağlar. Kullanımı /gamerule [kural] [true / false] şeklindedir. “/gamerule” komutu ile kullanılabilen kurallar şunlardır:
+ commandBlockOutput : True iken Command Block aracılığı ile bir komut girildiğini adminlere bildirmeyi açar.
+ doFireTrick : True iken ateşin yayılmasını açar.
+ doMobLoot : True iken mob’ların eşya düşürmesini açar.
+ doMobSpawning : True iken mob’ların doğal yollardan spawn olma özelliğini açar.
+ doTileDrops : True iken blokların kırıldığında yere düşmelerini açar.
+ keepInventory : True iken oyuncular öldüğünde eşyalarının üzerinde kalmalarını sağlar.
+ mobGriefing : True iken moblar blokları alamaz veya kıramazlar. Örneğin Creeper patladığında çevreye hasar veremez veya Enderman blok alamaz.
Örneğin “/gamerule mobGriefing true” komutunu girdiğinizde artık moblar bloklar ile etkileşime giremeyecek. Kalldırmak için ““/gamerule mobGriefing false” yazmanız yeterli.

/give
Belirtilen oyuncuya istenin miktarda eşya veya blok verilmesini sağlar. Kullanımı “/give [oyuncu_adı] [eşya_veya_blok_data_değeri] [eşya_miktarı] şeklindedir. Blok veya eşyaların idata değerlerini öğrenmek için buraya bakabilirsiniz. Örnek olarak konsola “/give BAHA 4 30” komutunu girdiğinizde BAHA isimli kullanıcıya 30 adet Cobblestone verecektir.

/kill
Oyuncuya 500 kalplik hasar vererek öldürür. Özellikle haritada bir hataya denk gelip sıkışmışsanız kullanışlı olabilir.

/publish
Singleplayer oyununuzu Lan üzerinden arkadaşlarınıza açar. Aynı işi oyunun menüsünden “Open to LAN” seçeneği ile de yapabilirsiniz.

/seed
Bulunduğunuz haritanın seed’ini gösterir.

/spawnpoint
Belirtilen oyuncunun spawnpoint noktasını tanımlar. Kullanımı “/spawnpoint [oyuncu_adı] [X koordinatı] [Y koordinatı] [Z koordinatı] şeklindedir. x,y,z koordinatı belirtilmez ise komutu giren oyuncunun bulunduğu koordinat baz alınır. Örneğin “/spawnpoint BAHA 253 65 -92” komutu girilirse BAHA isimli oyuncunun spawnpoint koordinatları (253,65,-92) olur. Komut olarak “/spawnpoint BAHA” girilir ise bu komutu giren oyuncunun bulunduğu nokta BAHA isimli kullanıcının spawnpointi olur.

/time set
Bulunduğunuz haritada saati ayarlamanızı sağlar. Kullanımı “/time set [sayı]” şeklindedir. Sayı ile belirtilen yere 0 ile 24000 arasında bir değer gelebilir. Komut olarak “/time set 0” girerseniz şafak vakti, “/time set 6000” öğle, “/time set 12000” gün batımı, “/time set 18000” ise gece olur. Ayrıca “/time set 0” yerine “/time set day”, “/time set 12500” yerine de “/time set night” girebilirsiniz.

/time add
Saat üzerine ekleme yapar. Kullanımı “/time add [sayı]” şeklindedir. Örneğin komut olarak “/time add 5000” girerseniz saatin değeri üzerine 5000 ekleyecektir.

/toggledownfall
Yağmuru açar veya kapatır.

/tp
Belirtilen oyuncuyu, istenen oyuncunun yanına veya belirli bir koordinata ışınlamak için kullanılır. Kullanımı “/tp [oyuncu_adı] [hedef_oyuncu]” veya “/tp [oyuncu_adı] [X koordinatı] [Y koordinatı] [Z koordinatı]” şeklindedir. “/tp [oyuncu_adı]” şeklinde kullanırsanız sizi belirttiğiniz oyuncunun yanına ışınlar.

/weather
Hava durumunu değiştirir. kullanımı “/weather [hava_durumu] [sayı] şeklindedir. [hava_durumu] yerine clear, rain, thunder kullanılabilir. sona eklenen sayı ise saniye cinsinden hava durumunun ne kadar süreceğidir. Maksimum değeri 1 milyondur.

/xp
Belirtilen oyuncuya xp veya level sağlar. kullanımı “/xp [miktar] [oyuncu_adı]” veya “/xp [miktar]L [oyuncu_adı]” şeklindedir. Örneğin “/xp 10 BAHA” komutunu girerseniz BAHA isimli oyuncuya 10 xp eklerken “/xp 10L BAHA” komutunu girerseniz BAHA isimli oyuncuya 10 level ekler.

/scoreboard
Daha çok harita yapımcıları düşünülerek tasarlanmış, oyuncunun yaptığı işlere göre puan skor tablosu oluşturabilecek komuttur. Kullanımı biraz karışık olsa da öncelikle temel scoreboard komutlarından başlayalım.
Öncelikle skor tutulabilmesi için sizin bir amaç tanımlamanız lazım. Son versiyonda (1.5) Objective (Amaç) sınıfında 5 adet seçeneğimiz bulunmakta. Bunlar:
dummy - ölüm gibi olaylar değil komutlara göre değişen durumlar
deathCount - oyuncuların ölüm sayısı
playerKillCount - oyuncuların öldürdükleri diğer oyuncu sayıları
totalKillCount - oyuncuların öldürdükleri toplam canlı sayısı (mob + oyuncu)
health - oyuncuların sağlığı (0-20 arasında değer alır)
Peki güzel objective (amaç) seçenekleri öğrendik ama bunu nasıl kullanacağız? Örnek olması için ilk amacımızı oluşturalım. “/scoreboard objective add DENEME totalKillCount” komutu ile bunu yapabiliriz. Peki ne yaptık biz? “add” komutu ile, DENEME isminde, oyuncunun öldürdüğü herşeyin skorunu tutacak yeni bir amaç belirledik.
Not: “add” yerine “remove” kullanarak oluşturduğunuz amaçları silebilirsiniz. “/scoreboard objectives remove DENEME”
Amacımızı oluşturduk. Sıra geldi bunu nerede göstereceğimize. “setdisplay” komutu ile 3 farklı şekilde oyuncuların aldığı skorları gösterebiliriz. Bunlar:
list - Tab ile açılan menüde
sidebar - Ekranın sağ yanında
belowname - Oyun içerisinde oyuncunun isminin altında (Singleplayer’de göremezsiniz)
Örnek olarak DENEME isimli amacımızın ekranın sağ tarafında gösterilmesini sağlayalım. Bunun için “/scoreboard objectives setdisplay sidebar DENEME” komutunu kullanacağız. İsterseniz “sidebar” yerine “list” veya “belowname” komutlarını da kullanabilirsiniz. O kısmı size kalmış. Bu komutu kullandıktan sonra ekranın sağında birşey çıkmadığını fark etmişsinizdir :D Bunun sebebi henüz kimseyi öldürmemiş olmanız. Şayet mob veya oyuncu öldürürseniz sağ tarafta skorunuzu görebileceksiniz.
Arzu ederseniz herhangi bir oyuncuya direk olarak puan ekleyebilmeniz veya çıkarabilmeniz de mümkün. Örneğin “/scoreboard players add BAHA DENEME 10” komutu ile DENEME isimli amaçta BAHA isimli oyuncuya 10 puan ekleyebilirsiniz. Yine “/scoreboard players remove BAHA DENEME 10” ile de BAHA isimli oyuncudan 10 puan kırabilirsiniz. BAHA isimli oyuncunun skorunu direk olarak 300 yapmak istersek “/scoreboard players set BAHA DENEME 300” komutu ile bunu da yapabiliriz. İstediğimiz bir oyuncunun skorunu resetlemek istersek “/scoreboard players reset BAHA” komutunu kullanmamız yeterli.
Peki BAHA ve HASAN isimli 2 oyuncumuz olsa ve bunları takımlara ayırmak istesek bunu nasıl yapacağız?
Öncelikle 2 adet takım oluşturmamız gerekecek. Bunun için “/scoreboard teams add KIRMIZI” ve “/scoreboard teams add MAVI” komutlarımızı kullanıyoruz. Bu sayede KIRMIZI ve MAVI isminde iki adet takımımız oldu. BAHA’yı KIRMIZI takıma eklemek için “/scoreboard teams join KIRMIZI BAHA” komutunu HASAN’ı MAVI takıma eklemek içinse “/scorebarod teams join MAVI HASAN” komutumuzu kullanıyoruz. “join” yerine “leave” komutu ile de istediğiniz oyuncuyu takımdan çıkarabilirsiniz.
Takımlar için pek çok seçenek mevcut. Örneğin KIRMIZI takımın rengini kırmızı, MAVI takımın rengini de mavi yapalım. Bunun için “/scoreboard teams option KIRMIZI color red” ve “/scoreboard tams option MAVI color blue” komutlarını kullanabiliriz. Bunun dışında pek çok seçenekte mevcut. Ayrıntılı bilgi için şu sayfayıinceleyebilirsiniz.
Multiplayer Komutları:
Bu kısımda bahsedilecek komutlar operatör komutlarının aksine sadece multiplayerde çalışan komutlardır.

/ban
Serverinizdeki bir oyuncuyu banlamak için kullanabileceğiniz komuttur. Kullanımı “/ban [oyuncu_adı] [banlanma_sebebi]” şeklindedir. Banlanan oyuncu serverin white listesinde yer alsa dahi oyuna giremez.

/ban-ip
Belirli bir ip’den gelebilecek tüm bağlantıları engeller. Kullanımı “/ban-ip [ip_adresi] şeklindedir.

/banlist
Banlanan oyuncuları veya ip’leri görmek için kullanabileceğiniz komuttur. “/banlist” sadece oyuncuları gösterirken “/banlist ips” ise banlanan ip’leri gösterir.

/op
Server’deki bir oyuncuyu operatör yapmak için kullanılan komuttur. Kullanımı “/op [oyuncu_adı]” şeklindedir.

/deop
Serverinizdeki Operatör oyuncuların yetkilerini almak için kullanacağınız komuttur. Kullanımı “/deop [oyuncu_adı]” şeklindedir.

/pardon
Serverinizdeki banlanmış oyuncuların ismini kara listeden kaldırır. Bu sayede oyuncular tekrar oyuna girebilirler. Kullanımı “/pardon [oyuncu_adı]” şeklindedir.

/pardon-ip
pardon komutu ile aynı işleve sahiptir. Farkı ise oyuncu yerine ipleri kara listeden kaldırır. Kullanımı “/pardon-ip [ip_adresi]” şeklindedir.

/save
Server’daki kaydetme işlevini değiştirebilmenizi sağlar “/save-all” komutu girdiğiniz anda haritayı kaydetmenizi sağlarken “/save-on” ve “/save-off” serverinizin kaydetme opsiyonunu açıp kapatabilmenizi sağlar.

/stop
Serverinizi durdurur.

/whitelist
beyaz listeye oyuncu ekleyebilmenizi,çıkarabilmenizi, beyaz listeyi görebilmenizi ve beyaz liste opsiyonunu açıp kapatabilmenizi sağlar. “/whitelist on” komutu ile beyaz liste opsiyonunu açabilirsiniz. Bu sayede sadece beyaz listede olan oyuncular serverinize girebilir. “/whitelist off” komutu ile kapatabilirsiniz. İstediğiniz oyuncuyu beyaz listeye eklemek için “/whitelist add [oyuncu_adı]” , çıkarmak içinse “/whitelist remove [oyuncu_adı]” komutunu kullanmanız gerekmekte. Ayrıca beyaz listeye eklediğiniz oyuncuları görebilmek için “/whitelist list” komutunu kullanabilirsiniz. Oyun dışından “white-list.txt dosyası aracılığı ile beyaz listeye müdahalede bulunmuşsanız “/whitelist reload” komutu ile oyun içinde listenin tekrar yüklenmesini sağlayabilirsiniz.


Command-Block Komutları:
/testfor
Snapshot 13w03a ile eklenen ve sadece Command-Block ile kullanılabilen komuttur. Bu komut Command-Block ile kullanıldığında, belirli bir oyuncu oyunda olduğunda veya belirli bir alanda olduğunda Redstone Comparator’a elektrik sağlayabilir. Örneğin Command-Block’a “/testfor [oyuncu_adı]” komutunu girdiğinizde ismini girdiğiniz oyuncu oyunda ise, Command-Block bitişiğindeki Redstone Comparator’a akım sağlar. Yine “/testfor @a[r=3]” komutunu kullanırsanız 3 kare yakınında biri varsa devreye akım sağlayacaktır. Şayet bir saat devresi ile birlikte kullanırsanız çok daha işlevsel olarak kullanabilmeniz olası.